✳️ چگونه می توانیم به یک مبلغ بین‌المللی تبدیل شویم؟ (قسمت ۶)

برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:

۶ داشتن تسلط بر فضای مجازی
۶/۱٫ تسلط بر تاکتیک ها و تکنیک های فعالیت در فضای مجازی

امروزه استفاده از شکه های اجتماعی و پیام رسان ها جزء لاینفک زندگی غالب مردم جهان شده است. بیش از نیمی از جمعیت جهان به گوشی های هوشمند دسترسی دارند و کاربر فضای مجازی هستند و طبق اعلام سازمان های بین المللی هر روز بیش از نیم میلیون نفر برای اولین بار به اینترنت و فضای مجازی می پیوندند.
تغییرات ایجاد شده پس از شیوع کرونا نیز استفاده مردم را به سمت استفاده بیشتراز محصولات دیجیتالی و تولیدات رسانه ای سوق داده است. در این فضا ملیغ بین الملل ناگزیر است برای اثر گذاری بیشتر بر جامعه هدف خود از فضای مجازی استفاده نماید.
یک مبلغ بین الملل حتما باید بتواند برای فضای مجازی تولید محصول داشته باشد زیرا:
• مخاطبان ما غالبا در این فضا زیست می کنند.
• ما در عصر نبرد روایات زندگی می کنیم ، آنچه افکار عمومی را شکل می‌دهد روایت غالب است و حقیقت. روایت غالب نیز در بستر فضای مجازی شکل می گیرد
• جهان در حال تغییر به سوی شهر هوشمند، شهروندی هوشمند و حکمرانی هوشمند است و مبلغینِ «عصر هوشمند» اگر هوشمند نباشند نمی توانند به زیستِ تبلیغی خود ادامه دهند.
و ده ها دلیل دیگر. بنابراین مبلغ بین الملل هم باید بتواند تولید محصول رسانه ای داشته باشد(پوستر، عکس نوشته، اینفوگرافی، کلیپ، پادکست و…) هم باید بتواند محصولات خود را به خوبی نشر دهد تا دیده شود. که هر کدام ازاینها (تولید و نشر) نیاز به کسب مهارت و تخصص دارد و بدون کسب این مهارت ها مبلغ نمی تواند اثرگذاری لازم و مطلوب را داشته باشد.

۶/۲٫ داشتن سواد رسانه‌ای  
  در یک تعریف بسیار خلاصه: فهم و تحلیل تمام مفاهیم و مطالبی که از رسانه می گیریم را سواد رسانه ای نامیده می‌شود.داشتن سواد رسانه‌ای در عصر رسانه‌ها همچون داشتن سواد خواندن و نوشتن واجب و ضروری است و همه اقشار جامعه باید با آن آشنا باشند اما برای مبلغ بین الملل ضرورت تسلط بر آن بیشتر است. چرا یک مبلغ بین الملل بیش از سایرین نیاز به سواد رسانه‌ای دارد؟   سواد رسانه ای می‌تواند به ما کمک کند تا:   ۱. چگونگی ایجاد پیام‌های رسانه‌ای را درک کنیم. ۲. آنچه که رسانه‌ها می‌خواهند ما را به باور آن برسانند را تشخیص دهیم. ۳. تعصبات، اطلاعات غلط و دروغ‌های رسانه‌ای را تشخیص دهیم. ۴. قسمتی از داستان که کتمان می‌شود را کشف نماییم. ۵. پیام‌های رسانه‌ای را براساس تجربیات خود، باورها و ارزش‌هایشان ارزیابی کنیم. ۶. پیام‌های رسانه‌ای خود را طراحی، ایجاد و توزیع نماییم.     گفته شد مبلغ باری اینکه بتواند مخاطب را اقناع کند لازم است هم جامعه و دغدغه های جامعه را بشناسد و هم بر مهارت‌های تاثیرگذاری و اقناع مسلط باشد. ما برای شناخت جامعه و فهم مسائل و دغدغه‌ها و اخبار جامعه هدف غالبا از رسانه‌ها استفاده می‌کنیم و همان طور که می دانیم هیچ رسانه ای بی طرف نیست و مسلما هیچ رسانه بیگانه ای در کشورهای هدف تمایلی ندارد تا نقشی در موفقیت ما در تبلیغ مان دشاته باشد و حتی اگر بتوانند مانع هم خواهند شد. در این میان این مبلغ است که باید بتواند در میان این همه پیام های رسانه ای و رروایت مختلف مختلف از یک واقعه، روایت صحیح را تشخیص داده و علاوه بر فهم سطح مقدماتی و اولیه‌ی پیام‌ها، سطح عمیق و پنهان پیام‌ها و فرامتن را نیز فهم کند تا دچار لغزش و خطا نشده و نیز بتواند پیام رسانه ای خود را به نحو احسن طراحی، ایجاد و توزیع نماید.


۶/۳ آشنایی با مباحث امنیت در فضای مجازی


مقدمه اول: با ظهور نسل اینترنت ۲ شاهد و شبکه های اجتماعی شاهد از بین رفتن مرزهای خصوصی و حریم شخصی هستیم. سایت ها و نرم افزارهایی که به ما خدمات رایگان ارائه می دهند در قبال آن از ما می خواهند که به آنها اجازه دهیم به اطلاعات ما دسترسی داشته باشند. تمام اطلاعات شخصی و محرمانه ما؛ با چه کسانی در ارتباط هستیم، کجاها می رویم، عکس ها و تصاویر گوشی ما و …
این اطلاعات به شرکت ها ، موسسات و سرویس های جاسوسی فروخته می شود. پس تمامی این اطلاعات دست سرویس های جاسوسی موجود هست علاوه بر اینکه بستر اینترنت جهانی متعلق به نهادهای نظامی و امنیتی است.

مقدمه دوم:  دشمنان ما از اسلام و اسلام انقلابی و شیعی ضربات متعددی خورده اند و از آن بیم دارند. وقتی یک مبلغ چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی اقدام به تبلیغ اسلام در کشوری می کند سرویس های جاسوسی آن کشور به آن مبلغ حساس شده و مبلغ به عنوان یک کیس برای آن سرویس مطرح می شود. بحمدلله مبلغین ما بخاطر هوشمندی و تقوایی که دارند کمتر دچار آسیب ها از فضای حقیقی توسط سرویس ها می شوند اما از انجا که سرویس ها از طریق فضای مجازی به تمامی اطلاعات ما دسترسی دارند می توانند برای مبلغ مشکلاتی ایجاد نمایند. این امر هوشمندی مبلغ را در استفاده از گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی می طلبد.

از سوی دیگر همه کاربران فضای مجازی در کمین فیشینگ، تورِِ مهندسی اجتماعی  و هک توسط هکرها هستند .  دزدی اطلاعات ما توسط هکرها و انتشار آنها می تواند به ما ، نزدیکان ما، مخاطبین ما آسیب زدده و فعالیت تبلیغی ما را تحت الشعاع قرار دهد.
توجه داشته باشید خیلی از مخاطبین ما ممکن است به صورت مخفی مسلمان یا شیعه شده باشند و به دلایل مختلف اسلام خود را مخفی نگه می دارند . اگر به علت کوتاهی ما در حفظ اطلاعات مان، این اشخاص شناسایی شوند ما در پیشگاه الهی مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

بنابراین اشنایی با مباحث امنیت شبکه و حفظ امنیت در فضای مجازی برای مبلغین بین الملل بیش از دیگران ضروری به نظر می رسد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.