✳️ چگونه می توانیم به یک مبلغ بین‌المللی تبدیل شویم؟ (قسمت ۵)

🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب #شرایط زیر ضروری است:

۵٫ آشنایی با دغدغه‌ها و مسائل جامعه هدف:
همه ما این حدیث معروف را شنیده ایم که فرمودند: « العالم بزمانه، لا تهجم علیه اللوابس». اگر مبلغ بین الملل اقتضائات ، مشکلات، مسائل و دغدغه های جامعه هدف خود را نداند و یا نتواند با توجه به آنها و ناظر به آنها تبلیغ خود را جهت دهی کند مسلما نمی تواند تاثیر مطلوب را در جامعه هدف خود داشته باشد. حتی گاهی ممکن است آنچه ما می گوییم هر چند حق است اما نه تنها تاثیر لازم را نمی گذارد بلکه ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. مثلا در جامعه ای که گرفتار فوبیای اسلام هست و اسلام را مترادف با گروه های تکفیری و داعش می داند از لزوم جهاد با کفار و مشرکین بگوییم.

در مسائل اخلاقی نیز همین جریان جاری است، اگر ندانیم جامعه هدف ما از چه معضلات اخلاقی رنج می برد و با چه چالش هایی درست به گریبان است ، تاثیر مطلوب را نخواهیم گذاشت. داستان معروفی است که شخصی در محضر علما و مراجع در مورد مضرات و اثار سوء شراب سخنرانی می کرد. گرچه این یک داستان است اما به خوبی لزوم توجه به مکان و زمان و اقتضائات جامعه هدف را در تبلیغ نمایان می کند.
یک مبلغ حتما باید هر روز از اخبار داغ جامعه هدف خود در زمینه های مختلف مطلع باشد و با توجه به مشکلات و معضلات موجود تبلیغ خود را جهت دهی نماید، در غیر این صورت بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.