تشرف یک کره‌ای به اسلام به همت موسسه بین‌المللی هاتف شرق

تشرف-کره-ای-به-اسلام- هاتف شرق

به گزارش روابط عمومی موسسه بین‌المللی هاتف شرق، در ایام مبارک و فرخنده مبعث رسول مکرم اسلام (ص) یک آقای کره ای به دین مبین اسلام مشرف شد.

جئونگ‌هان پارکِ 35 ساله که تا به حال دینی نداشته و اصلا به وجود خدا اعتقادی نداشته، روز گذشته به همت موسسه بین‌المللی هاتف شرق، با حضور در مدرسه علمیه مروی توسط آیت الله تحریری با اقرار به شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری مشرف شد.

آیت الله تحریری در این جلسه علاوه بر القای شهادتین، مختصرا چهار اصل توحید و معاد و نبوت و امامت رو به زیبایی و زبان ساده توضیح دادند.

خانم مینایی از اعضای موسسه بین‌المللی هاتف شرق که در این جلسه حضور داشتند، جلسه را اینگونه توصیف میکنند:
«فضا واقعا زیبا و معنوی بود و لحظه ای که ایشون داشتند شهادتین میگفتند کل جمع اشک می ریختند و حاج آقا تحریری بعد شهادت به خدا و حضرت رسول شهادت به امامت ۱۲ امام را به ایشون گفتند و آقای کره ای تکرار کردند و وقتی به اسم حضرت مهدی رسیدند حاج آقا تحریری بغض کردند و کل جمع احساس خیلی خاصی پیدا کردند حالتی شد که همگی حس کردیم که انگار نگاه صاحب الزمان به این مجلس و این جمعه ?

برای بنده که اولین بار بود در مراسم یک تازه مسلمان شرکت می کردم ولی بار ها ویدئو های این مراسم رو دیده بودم متوجه شدم دیدن از نزدیک و لمس کردن و بودن در این فضا با هیچ کلمه و ویدئویی قابل انتقال نیست و شاید یکبار بودن در این فضا کافی باشه تا در تمام عمر خاطره ای شیرین تر از عسل در یاد انسان بمونه که هر زمان دوباره به یاد این لحظات بیفتیم حس خوب و زیبا همه قلب انسان رو پر کنه و یک جمله در ذهن نقش ببنده ” میشه روزی برسه مردم دنیا فوج فوج شهادتین بگن و نام حضرت مهدی و صحبت از امامت ایشون نقل هر مجلسی در شرق و غرب عالم بشه ؟ ”
قطعا برای رسیدن به این نقطه وظیفه سنگین تبلیغ بر دوش ماست !»

مهدی منصوری خواه مدیر موسسه بین‌المللی هاتف شرق و اولین روحانی و مبلغ فعال شیعه به زبان کره ای در این خصوص می گوید:
متاسفانه شیعه در کره جنوبی بسیار مهجور و غریب مانده است. بیش از 80 میلیون گویشگر کره‌ای وجود دارد و نهادهای دینی و حوزوی و فرهنگی کشور، هیچ فکر و برنامه‌ای برای تبلیغ اسلام به این زبان ندارند.
از سال 95 تبلیغ به این زبان را شروع کردیم ولی هنوز هم تنها مجموعه ای هستیم که به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستیم؛ گرچه برخی از مراکز و مجموعه ها فعالیت‌هایی را شروع کرده اند اما متاسفانه تاکنون برنامه جدی و عملی و مثمر ثمر شکل نگرفته و تبلیغ به زبان کره ای در غربت و مهجور مانده است.

منصوری خواه افزود: امیدواریم طلاب و دانشجویان انقلابی و دغدغه‌مند با فراگیری این زبان و روشهای علمی تبلیغ دین در عرصه بین الملل به صورت جدی در این عرصه ورود پیدا کرده و اسلام و تشیع را از غربت در این کشور برهانند.
وی ادامه داد: لازم است دستگاه دیپلماسی و سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز فکری برای این کشور کرده و رایزنی فرهنگی ایران در کره جنوبی را که سالها تعطیل و بدون رایزن مانده است، نجات دهند.

لینک خبر در فارس

لینک خبر در ابنا

لینک خبر در جهان نیوز

جدیدترین مطالب

وضعیت شناسی موج کره ای. منصوری خواه

نشست تخصصی «وضعیت شناسی موج کره‌ای»

به گزارش روابط عمومی موسسه بین‌المللی هاتف شرق، نشست تخصصی «وضعیت شناسی موج کره‌ای» با همکاری اندیشکده مقصد و موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، برای مبلغین