آموزه‌های کابالایی از تورات، ریشه نسل‌کُشی در غزه است

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ استناد برخی از سردمداران رژیم صهیونیستی به آموزه‌های دینی برای جنایت و نسل‌کشی در غزه، از این واقعیت حکایت دارد که صهیونیست‌های یهودی با برداشت‌هایی از فرازهای مختلف تورات، اقدام به جنایت‌های متعدد در طول تاریخ و همچنین در فلسطین و غزه کرده‌اند. بر این اساس برای تشریح هرچه بهتر ابعاد این موضوع خبرگزاری بین‌المللی ابنا با دعوت از کارشناسان، در نشستی با عنوان «صهیونیسم و آموزه‌های کتاب مقدس» به بررسی این موضوع پرداخت.

در این نشست که چهارشنبه ـ هشتم آذرماه 1402 ـ برگزار شد، آقایان حجج‌الاسلام «مهدی میرزایی» مدیر گروه عرفان یهود و شیطان‌پرستی مرکز مطالعات و تحقیقات مؤسسه بهداشت معنوی و «مهدی منصوری‌خواه» مدیر مؤسسه بین‌المللی هاتف شرق به ارائه بحث پرداختند.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام منصوری‌خواه به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: همزمان با دومین روز عملیات طوفان‌الاقصی، حکمی از سوی خاخام‌های یهودی صادر شد که مطابق آن هیچ مرز اخلاقی برای جنایات رژیم صهیونیستی وجود نداشت و ارتکاب هر عملی مباح بود. در همین راستا وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ما با حیوانات در غزه مواجه هستیم و از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.»

مدیر مؤسسه بین‌المللی هاتف شرق، بخش‌هایی از «تنخ» کتاب مقدس یهودیان را قرائت کرد و اظهار داشت: تاریخ قوم بنی‌اسرائیل، مملوّ از اقدامات این قوم علیه دیگران است؛ از جمله تحریم آب و غذا، ترور، شکنجه، آتش زدن و مثله کردن که به شکل صریح در کتاب تورات ذکر شده است (که از نگاه اسلام تحریف‌های زیادی در آن انجام شده است.)

وی افزود: برخی یهودیان با استفاده از سلاح کشتارجمعی مانند بمب هسته‌ای مخالفت دارند؛ اما در تاریخ بنی‌اسرائیل، از سمّ یا آتش زدن افراد به عنوان سلاح کشتارجمعی یاد شده است. نسل‌کشی نیز از دیگر اقدامات بنی‌اسرائیل علیه دشمنان بوده، به طوری که در یک جنگ، تمام موجودات زنده از جمله انسان‌ها و حیوانات را نابود کردند. تمام موارد مذکور صرفا علیه دشمن نبود، بلکه در نزاع دو قوم از بنی‌اسرائیل نیز چنین فجایعی رقم خورده است.

منصوری‌خواه در تبیین دلائل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیان داشت: می‌توان سه دلیل عمده را برای اقدامات اسرائیل برشمرد؛

–  یهودیان به عنوان یک اصل مسلّم، خود را قوم برگزیده خدا می‌دانند؛

– مردم کنعان (فلسطین) را از دایره بشر خارج می‌دانند و انسان فرض نمی‌کنند؛

– بنی‌اسرائیل خود را قوم مظلوم تاریخ می‌داند و به همین دلیل خود را حق به جانب در نظر می‌گیرد.

مدیر مؤسسه بین‌المللی هاتف شرق در پایان گفت: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جنایات در غزه، چهره دین یهود را نزد مردم دنیا تخریب کرد و تمام این جنایات به پای این دین نوشته شد؛ همانند عمکرد افراطی داعش در منطقه که ثمره‌ای جز اسلام‌هراسی برای مسلمانان نداشت.

حجت‌الاسلام میرزایی نیز در این نشست به موعودگرایی ادیان اشاره کرد و بیان داشت: منجی موعود در ادیان مختلفی همچون بودیسم، هندوئیسم، کنفوسیوس، زرتشت، مسیحیت، یهودیت و اسلام ذکر شده و به عنوان وعده قطعی خداوند برای بازستاندن حق مظلوم از ظالم عنوان شده است. مسیح بن داوود نیز به عنوان منجی یهودیان مطرح شده که حکومت جهانی خود را در اورشلیم پایه‌گذاری می‌کند و از یهودیان دفاع خواهد کرد؛ همانطور که حضرت موسی(ع) توانست بنی‌اسرائیل را از دست فرعون برهاند. مسیحیان نیز مسیح بن یوسف را منجی خود می‌دانند که ایشان هم حکومت خود را در اورشلیم پایه‌گذاری می‌کند.

وی به مهدویت در دین اسلام اشاره کرد و گفت: وعده ظهور حضرت مهدی(عج) هنگام لبریز شدن جهان از ظلم و ستم وعده داده شده و بعد از ظهور، جهان در امنیت کامل ادامه حیات می‌دهد که دین مسیحیت و یهودیت نیز به این امر معقتدند.

حجت الاسلام میرزایی به نزاع بین پیروان مسیحیت و یهودیت تا قرن یازده اشاره کرد و گفت: عرفان یهود با عنوان «عرفان کابالا» برای نفوذ یهودیت در جامعه مسیحیان پی‌ریزی شد تا نزاع این دو قوم را برطرف کند. این عرفان در تضاد صریح با آموزه های توحیدی است و بر مواردی همچون سحر و جادو، ارتباط با جنّ و شیطان‌گرایی تاکید دارد. انسان‌گرایی خدا، شرّگرایی، حلول خداوند در اجسام، شریعت‌گریزی و شریعت‌ستیزی و فساد و فحشا را می‌توان از دیگر آموزه‌های کابالا برشمرد.

وی چاشنی انفجار جنگ‌های صلیبی علیه مسلمانان را تفکر کابالا دانست که از سوی کابالیست‌ها به حاکمان و جامعه مسیحیان تزریق شد و کشتار مسلمانان را به همراه داشت.

عضو مرکز مطالعات و تحقیقات مؤسسه بهداشت معنوی ابراز داشت: در طول تاریخ همواره تاکتیک جنگ‌های نیابتی از سوی یهودیان علیه مسلمانان پی‌ریزی شده به شکلی که 83 جنگ از جمله خندق و بدر علیه پیامبر اکرم(ص) برنامه‌ریزی شده بود. این قوم تنها در 4 جنگ، یعنی غزوات خیبر، بنی‌قریظه، بنی‌قینقاع و بنی‌نضیر به شکل مستقیم با مسلمانان پیکار کردند که در همگی متحمل شکست شدند.

حجت‌الاسلام میرزایی در پایان عنوان داشت: رژیم صهیونیستی همانند گذشته خود، به بمباران غیرنظامیان و جنگ غیرمستقیم در غزه روی آورده؛ چرا که از جنگ مستقیم هراس دارد و در نهایت از مسلمانان شکست خواهد خورد.

جدیدترین مطالب